• Dnes je: Piatok 23. februára 2018 meniny má Roman(a)

Čo by sa stalo, keby ste jedli výlučne mäso?

Čo by sa stalo, keby ste jedli výlučne mäso?

Vegetariáni dokážu žiť úplne bez mäsa. Tvrdia, že im nechýba. Viete si predstaviť, čo by sa stalo, keby ste nejedli nič iné, iba mäso?

Stredomorská tzv. Mediteránska strava určuje, aby ste jedli menej mäsa. Naopak tzv. Paleo diéta je založená na väčšom prísune mäsa. Ale čo by sa stalo, keby ste jedli výlučne mäso?

Možno ste si už aj Vy všimli vzrastajúci počet vegetariánov vo Vašom okolí. Niektorí rodičia deťom dávajú oveľa menej mäsa, alebo ich cielene smerujú k vegetariánskemu stravovaniu. Či je vegetariánstvo ako také správne a pre ľudský organizmus vhodné, musia posúdiť odborníci.

Zaujímavou otázkou by ale tiež bolo, či je ľudské telo stavané na opačný extrém. Môže sa stať z človeka úplný mäsožravec?

Od rána do večera, deň za dňom nič iné len mäso - asi by nás raz dva prešla na neho chuť. Ak by sme pri tomto spôsobe stravovania ostali, určite by sme si poriadne rozhodili organizmus. Nášmu telu by takéto stravovanie určite neprospelo.


Najväčším problémom by bola absencia vlákniny, čo by viedlo k dlhodobým zápcham, nafukovaniu a zaťaženiu tráviacej sústavy. Komplikovaným vyprázdňovaním by to len začalo.

Úplný nedostatok sacharidov

Mäso je v prvom rade zdrojom bielkovín, ale ani s nimi by sa to nemalo preháňať. V prípade neustálej konzumácie mäsa by nášmu telu chýbal zdroj sacharidov. Tie sú zdrojom rýchlej energie, ktorú nevyhnutne potrebujeme. Ak by nášmu telu chýbali sacharidy, začalo by telo spaľovať tuk a bielkoviny a to by malo devastačné účinky.

Organizmus až k úplnému kolapsu

Otrava proteínmi sa môže prejavovať miernou nevoľnosťou ku ktorej sa pridávajú hnačky. V prípade neustálej konzumácie mäsa môže dojsť k nadprodukcii kyseliny močovej, ktorá je vo veľkom množstve toxická.

Každé mäso má iné nutričné hodnoty

Je zrejmé, že hovädzie mäso má odlišné nutričné hodnoty ako napríklad králičie mäso. Podľa vedcov by však pre čisto mäsové stravovanie bolo najhoršie práve mäso z králika. Toto mäso obsahuje veľmi nízky podiel tuku a pri konzumácii môžete poctiť tzv. Králičí hlad. Napriek tomu, že by ste jedli mäso, organizmus by postupne úplne spotrebovával svoje vlastné zásoby až do úplného vyhladovania.

Nedostatok vitamínu C

Vitamín C je pre správne fungovanie nášho organizmu veľmi dôležitý. Pri absencii tohto vitamínu by sme sa zdraviu dlho netešili. Mäso ho síce obsahuje v minimálnej dávke, ale museli by sme ho jesť v surovom stave. Nedostatok vitamínu C sa okrem iného prejavuje zhoršením hojenia rán a pocitom zvýšenej únavy. Výlučne mäsovú stravu Vám určite nikto odporúčať nebude.


Z toho čo ste doteraz prečítali je zrejmé, že výlučná konzumácia mäsa nie je dobrý nápad. Naší predkovia žijúci v prehistorickom období sa tomu síce nevyhli, vysokého veku sa však nedožívali.

Možno vás v súvislosti s týmto článkom napadli ešte Eskimáci, ktorí sa živia prevažne rybami. Ryby sú však zdrojom viacerých vitamínov a omega 3 mastných kyselín.


Aj video nižšie Vám jednoducho vysvetlí, že Vaša strava by okrem mäsa mala obsahovať aj veľa zeleniny a ovocia, lebo práve tie sú doslova akousi predlžovačkou života.



Počasie