• Dnes je: Streda 23. mája 2018 meniny má Želmíra

Pozrite si 5 tipov na potraviny, ktoré Vám zaručia pevné a silné vlasy!

Pozrite si 5 tipov na potraviny, ktoré Vám zaručia pevné a silné vlasy!

Nadmerné vypadávanie vlasov nie je len problém mužov v stredom veku.

Pri každom česaní aj umývaní hlavy nám vypadne za hrsť vlasov! Vypadávanie vlasov nie je len problém mužov v strednom veku, trápi aj mladšie ročníky a veľa žien. Príčinou je aj nezdravá strava, stres, znečistenie a množstvo chemikálii v kozmetických výrobkoch.

Len málokto sme od prírody obdarení pevnými a zdravými vlasmi. Keď toto šťastie aj máme, tak farbenie, lakovanie a rôzna vlasová kozmetika ktorú denne používame, prispieva k ich zvýšenej lámavosti a vypadávaniu.

Dávajte si pozor aj pri samotnom česaní a fénovaní. Češte sa pomaly a nešklbte si vlasy, ani keby ste ich mali veľmi pomotané.

Pri fénovaní je dôležité držať fén v dostatočnej vzdialenosti od hlavy (aspoň dvadsať centimetrov). V tomto prípade by sušenie pomocou fénu nemalo vlasom príliš ublížiť. Vlasom pri sušení neprospieva ani príliš horúci vzduch. Obetujte preto radšej zopár minút navyše a dosušte si vlasy fénom nastaveným na nižšiu teplotu vzduchu. Vlasy sa Vám odvďačia zdravším vzhľadom aj v prípade, ak použijete fén s funkciou ionizácie, ktorá výrazne zabraňuje efektu zelektrizovaných vlasov a vlasy sa tak zbytočne nevysúšajú.


Či už chceme husté, silné alebo hladké lesklé vlasy, musíme znova objaviť tajomstvá niektorých potravin, ktoré nám k tomu výsledku môžu výrazne dopomôcť.

Potraviny ako tekvicové semiačka, mrkva, vajíčka sú bohaté na živiny, ktoré sú nevyhnutné pre rast vlasov. Ich častejšou konzumáciou môžeme dosiahnuť zmenu z krehkých, tenkých a lámavých vlasov na silné a zdravé.

1) Tekvicové semienka

Tekvicové semienka obsahujú širokú škálu živín, nielen horčíka, mangánu, medi a bielkovín, ale aj zinku. Okrem týchto minerálov obsahujú aminokyselinu Cucurbitin, ktorá pomáha pri raste vlasov.

Kvôli ich nutričnému profilu môžu tekvicové semienka prospieť aj srdcu, pečeni a imunitnému systému, či bojovať proti cukrovke. Pridajte semienka k ovseným vločkám, alebo ich jedzte samostatne.

2) Mrkva

Mrkva má notoricky známy vysoký obsah vitamínu A – čo je dôležitá zložka pre zdravú pokožku, vlasy a rast nechtov. Mrkva je tiež bohatá na vápnik, draslík, vlákninu, vitamíny B1, B2, B6, K a C. Beta-karotén, je perfektný na to, aby sa Vaše vlasy viacej leskli. Konzumovať mrkvu môžete v šalátoch, polievkach, alebo ju jesť surovú.

3) Reďkovky

Reďkovky sú bohaté na kremík, síru a vitamín C - všetky podporujú imunitu. Ak chcete zvýšiť ich konzumáciu, jedzte ich v šalátoch, zahrňte ich do rôznych zeleninových jedál, či jednoducho pridajte na chlieb s maslom.

4) Vajcia

Jedením vajec dosiahnete vysoké hladiny vitamínu B12, omega-3 mastných kyselín, zinku a železa. Všetky tieto živiny podporujú zdravé vlasy.

5) Sušené slivky

Väčšina ľudí verí, že slivky sú dobré na zmiernenie zápchy. Konzumácia sušených sliviek však môže zlepšiť aj kvalitu vlasov. Je to preto, že toto ovocie je bohaté na železo.

Vďaka svojmu obsahu živín je týchto 5 potravín skvelých na oživenie a opätovnú podporu rastu vlasov. Vďaka obsiahnutým minerálom a vitamínom sa Vaše šance na dosiahnutie hustejšieho, pevnejšieho a zdravšieho porastu hlavy zvyšujú.

Počasie