Základom, na ktorom stavia Google reklama, je zvýšenie viditeľnosti vašej firmy alebo spoločnosti.
Google reklama: Ako funguje a kedy sa oplatí?

Google sa stal neoddeliteľnou súčasťou našich životov - používame ho niekoľkokrát denne pri hľadaní informácií, podkladov do práce, ale aj pri nakupovaní produktov a služieb. Ak sa práve tie vaše budú zobrazovať na prvej priečke najpoužívanejšieho prehliadača, budú rásť vaše konverzie. Ako Google reklamu využiť naplno?
Čo je Google reklama a ako funguje?
Google reklamu rozdeľujeme do niekoľkých kategórií podľa toho, kde sa potenciálnym zákazníkom zobrazuje.
Má veľa podôb a preto sa jednoznačne oplatí, keďže sa dokáže dokonale prispôsobiť rôznym formám biznisu a podnikania. Jej výhodou je, že takmer všetky kanály sú prepojené a inzerovanie v jednej časti môže mať presah aj do iných kanálov. Google reklama zahŕňa napríklad videá na YouTube, bannery na webových stránkach, alebo zobrazenie vašej stránky na prvých troch priečkach pri vyhľadávaní.
Vtedy hovoríme o Search Ads. Ide o formu reklamy, ktorá je čisto textová a zobrazuje sa vo výsledkoch vyhľadávania pomocou kľúčových slov. Ide teda o odkazy na stránky, napríklad e-shopy, ktoré sa vám zobrazia, keď do vyhľadávača zadá potenciálny zákazník kľúčové slová toho, čo potrebuje. Teda vďaka správne zvoleným kľúčovým slovám sa vaša reklama zobrazuje relevantným zákazníkom. Search Ads sú väčšinou úspešnejšie v počte kliknutí ako napríklad bannery na webových stránkach, pretože sa zobrazujú ľuďom, ktorí aktívne hľadajú nejaký produkt alebo riešenie svojho problému. Najpopulárnejšou formou je tzv. PPC reklama, pracujúca podľa princípu pay per click - teda klient platí iba za prekliky potenciálnych zákazníkov na jeho webovú stránku alebo e-shop.
Aké má Google reklama najväčšie výhody?
Základom, na ktorom stavia Google reklama, je zvýšenie viditeľnosti vašej firmy alebo spoločnosti. Nestačí však byť viditeľný a doslova vyskakovať ľuďom "aj z chladničky". Google reklama ponúka nasledujúce výhody.
Reklamu môžete presne zacieliť na konkrétnu cieľovku
S Google reklamou môžete presne zacieliť svoju reklamu na konkrétnu cieľovú skupinu, môžete zvoliť kľúčové slová, demografické údaje, záujmy a správanie používateľov, čo znamená, že vaša reklama bude viditeľná pre tých, ktorí majú väčší potenciál pre konverziu.
Nemusíte čakať na výsledky, na Google sa zobrazíte ihneď
Kampane v Google Ads je možné rýchlo spustiť. V porovnaní s tradičnými formami reklamy, kde môže uplynúť dlhší čas od vytvorenia reklamy po jej publikáciu, môžete s Google Ads začať veľmi rýchlo.
Jednoduché meranie výkonu reklamných PPC kampaní
Google Ads ponúka detailné nástroje na meranie výkonu vašich reklamných kampaní. Môžete sledovať, koľko návštevníkov prichádza na vašu stránku, koľko z nich konvertuje a ako sa správajú na vašej webovej stránke.
Môžete si stanoviť rozpočet a zbytočne tak nemíňať
S Google Ads si môžete si stanoviť vlastný rozpočet na reklamu, teda nemusíte utrácať viac, než ste ochotní investovať, a môžete svoj rozpočet prispôsobovať podľa potrieb a výsledkov kampane.
Široká ponuka rôznych reklamných formátov
Google Ads ponúka rôzne formáty reklamy vrátane textových reklám, obrázkových reklám, videí a interaktívnych reklám. To vám dáva možnosť vybrať si ten, ktorý najlepšie vyhovuje vašim cieľom. Veľkou výhodou je, že keď sa tak rozhodnete, môžete spustiť všetky typy reklám naraz.
Reklamu môžete zacieliť na určitú oblasť
Reklama na Google sa dá zacieliť na určitú oblasť. Napríklad, ak ste automechanik, ktorý pracuje v Bratislave, je zbytočné inzerovať pre celé Slovensko - predstavte si, že niekto z Michaloviec klikne na vašu reklamu, záujem by síce mal ale predsa nebude cestovať stovky kilometrov kvôli oprave auta.
Kedy sa Google reklama skutočne oplatí?
Reklama na Google je vhodným riešením keď vám nepomáhajú organické SEO výsledky, teda zákazníci si vás nevyhľadávajú v takej miere, ako by ste si priali. Platená reklama vo vyhľadávači Google je vhodná hlavne v týchto dvoch prípadoch:
• chcete otestovať predajnosť produktu cez internet,
• už predávate a chcete predávať viac.
Tento typ reklamy nie je vhodný pri produktoch, ktoré nie sú dobré známe (vtedy sa odporúča najskôr budovať povedomie medzi ľuďmi).